חיפוש זרע נדיר

  • מה ההבדל בין בדיקת זרע לחיפוש זרע?

    בבדיקת זרע המטרה הנה לאבחן את דגימת הזרע באופן כללי, לכן היא אינה נעשית אלא בצורה חלקית על דגימה נבחרת מהזרמה. לעומת זאת בחיפוש זרע המטרה הנה לאתר את התאים הנדירים העשויים להמצא אצל גברים שבבדיקה הרגילה לא נמצאו בזרמתם תאי זרע כלל, והוגדרו כסובלים מאזוספרמיה, על כן צוות המומחים שלנו מבצע חיפוש מדוקדק במקצועיות רבה ובמשך שעות ארוכות, במהלכו נסרקת הדגימה בשלמותה. במסגרת ביצוע החיפושים במעבדתינו נמצאו באחוזים גבוהים תאי זרע אצל מטופלים שבבדיקה הרגילה לא נמצאו תאי זרע בזרמתם.

  • בבדיקות הזרע שעברתי לא נמצאו תאים בזרמה, הרופא המטפל המליץ לי לעבור ניתוח לצורך איתור תאים ברקמה, יש עוד מה לעשות?

    בפעולה ניתוחית הנעשית תחת הרדמה ישנם סיכונים מובנים כמו בכל פעולה כירורגית פולשנית, וכמו כן בניתוח הנעשה באשכים ישנו סיכון מסויים לפגיעה בייצור הטסטוסטרון (הורמון המין הגברי), על כן צוות המומחים שלנו ממליץ על ביצוע חיפוש זרע שאינו כולל סיכונים כלל, לפני הפניה להליך הניתוחי, כאשר במקרים רבים ובאחוזים גבוהים חיפוש זה חסך למטופלים שלנו את הצורך בניתוח.

  • אני עומד לעבור ניתוח מתקדם אצל רופא מומחה, יש לכם המלצה לגבי הדרך למציאת התאים ברקמה?

    כדאי לדעת שיכולות המנתח אינן קובעות לבדן את הסיכוי למציאת תאים ברקמה, כיון שבמהלך הניתוח הרופא המנתח אינו יכול לזהות את תאי הזרע, אלא רק את הרקמות המתאימות יותר להמצאות תאי זרע בתוכן, לכן ישנה חשיבות רבה ביותר למעבדה האמבריולוגית בה נעשה החיפוש ברקמה. צוות המומחים שלנו עבר התמחות מיוחדת באיתור וזיהוי תאי זרע נדירים ברקמה האשכית שנלקחה בניתוח, וניתן להעביר לאחר הניתוח חלק מהדגימה או כולה למעבדתינו לצורך ביצוע החיפוש ברמה הגבוהה ביותר.

  • עברתי ניתוח ולא נמצאו תאים ברקמה, יש טעם לבצע חיפוש זרע?

    אכן כן, ישנם מקרים בהם צוות המומחים שלנו  במרכז לפוריות הגבר איתר תאי זרע בזרמה אצל מטופלים שעברו ניתוחים לצורך איתור תאי זרע ברקמה, בהם לא נמצאו תאים כלל, כולל מטופלים שעברו ניתוחי מיקרו טסה מתקדמים. בעקבות הצלחות אלו, צוות המומחים שלנו ממליץ על חיפושים חוזרים מדי חצי שנה עד שנה, גם למטופלים שעברו ניתוח בו לא נמצאו תאים ברקמה.

  • כמה ימי הנזרות נצרכים לפני ביצוע חיפוש זרע נדיר?

    צוות המומחים שלנו ממליץ על בין 5 ל7 ימי הנזרות, בפחות מכך ישנו חשש שבדגימה הניתנת לצורך החיפוש לא יהיה ביטוי מלא ליכולת הייצור של הגבר הנבדק, וביותר מכך ישנו חשש שתאי הזרע שעמדו ימים רבים בדרכי הזרע, כבר "התעייפו" ואינם במלא כחם.