הפריה על ידי תאי זרע ראשוניים (ספרמטידים עגולים)

  • קראתי שבמקומות רבים בעולם ניסו לבצע הפריה על ידי תאי זרע ראשוניים, ונכשלו בכך, במה שונה שיטתו של ד"ר אטסושי טנקה?

    הפריה אינה יכולה להתבצע על ידי כל תאים שהנם תאי-אב של תאי הזרע, אלא רק על ידי תאים שכבר עברו מיוזה (חלוקה) והנם תאים הפלואידיים (בעלי סט יחיד של כרומזומים, בשונה משאר התאים בגוף שהנם דיפלואידיים בעלי סט כפול של כרומזומים), המתחברים לביצית שאף היא תא הפלואידי, ויחד יוצרים את העובר שהנו דיפלואידי, במהלך ייצור הזרע מיוצרים באשך תאים רבים הנראים דומים זה לזה, אך רק חלקם המועט הנם תאים הפלואידיים, ד"ר טנקה פיתח שיטה מיוחדת לזיהוי ואיתור תאים אלה מתוך שלל התאים שברקמה. כמו כן אף לאחר הזרקת תאים אלו לתוך הביצית, הביצית המופרית לא תתפתח כראוי אלא על ידי גירוי חיצוני, ד"ר טנקה פיתח שיטה ייחודית לגירוי חיצוני חשמלי של הביצית המופרית (אקטיבציה), על ידי אלקטרודות ייעודיות.

  • עברתי ניתוח ולא נמצאו תאים ברקמה, יש סיכוי שיש בה ספרמטידים עגולים?

    כן, אצל 30% מכלל המטופלים שעברו ניתוח ולא נמצאו תאי זרע בוגרים ברקמתם, ניתן למצוא בה תאי זרע ראשוניים (ספרמטידים עגולים).

  • מה עלי לעשות עם רקמה שנלקחה בניתוח ולא נמצאו בה תאי זרע בוגרים?

    כאשר מדובר על רקמה שנלקחה בניתוח ולא נמצאו בה תאי זרע בוגרים, התשובה היא חד משמעית - להקפיא אותה! אנו במעבדת גבריאל שוקדים על הבאתה לישראל של שיטת ד"ר טנקה להפריה על ידי תאי זרע ראשוניים, ועל כן צוות המומחים שלנו ממליץ לכל מי שעבר ניתוח ולא נמצאו תאים ברקמה, לדאוג להקפאתה ולסכם עם בית החולים קודם הניתוח שגם אם לא ימצאו תאי זרע בוגרים ברקמה, היא לא תזרק, כדי שבעתיד ניתן יהיה לחפש בה תאי זרע ראשוניים.

    קראו עוד על הקפאת זרע >>