במהלך הטיפול בזרע, פותחו בעולם שיטות מתקדמות לביצוע השבחות נוספות הנותנות ערך מוסף רב ומשפרות באופן משמעותי את נתוני הזרע.

אנו בגבריאל רואים כאידיאל לספק מטופלים שלנו את שירותי הטיפול בזרע המתקדמים והמקיפים ביותר שניתן להשיג, לשם כך, פתחנו מחלקה ייעודית המתמחה בביצוע השבחות זרע חדשניות ומתקדמות, כדי להגיע לתוצאות הגבוהות ביותר ולמטב באופן מירבי את סיכויי ההצלחה.

במסגרת זו, דגימת הזרע עוברת הליך השבחת זרע  רגיל, ולאחר מכן מבוצעת לפי הצורך פעולת השבחה נוספת.

במחלקה להשבחות זרע מתקדמות, אנו מבצעים השבחת זרע בפנטוקסיפילין, השבחת זרע על ידי הקשרות פיזיולוגית (PICSI), וכן מיון תאים מגנטי (MACS).

השבחות זרע מתקדמות

מהי השבחה בפנטוקסיפילין?

השבחה בפנטוקסיפילין (Pentoxifylline) מיועדת למקרים שאבחון הזרע מצביע על תנועתיות נמוכה של תאי הזרע.

הפנטוקסיפילין היא סוג של אנטיביוטיקה, שבמקרים רבים הוספה שלה לנוזל הזרע תורמת באופן ניכר לשיפור תנועתיות הזרע: גורמת לתנועה בתאים שהיו ללא תנועה כלל, ומגבירה את עצמת התנועה בתאים שהיו בתנועה ירודה, וכתוצאה מכך הנה מגבירה משמעותית את סיכויי ההצלחה של טיפול ההמשך – הזרעה תוך רחמית (IUI), או הפריה חוץ גופית (IVF).

חשוב לציין שהשריית הזרע בפנטוקסיפילין היא פעולה שחשוב שתתבצע במעבדה לאחר הליך ההשבחה הרגיל, כיון שאפקט הפעולה של הפנטוקסיפילין על הזרע יורד עם הזמן, ולכן עליו להתבצע כמה שיותר סמוך להעברת הזרע לבית החולים לצורך המשך הטיפול.

 

מהי השבחה על ידי הקשרות פיזיולוגית?

השבחת זרע על ידי הקשרות פיזיולוגית (Physiological Intra Cytoplasmic Sperm Injection = PICSI – הזרקה תוך-תאית של תאי זרע שנבחרו פיזיולוגית) מיועדת למקרים שבדיקת ד.נ.א. שביר  מצביעה על אחוזים גבוהים של תאי זרע בעלי ד.נ.א. שביר, וכן למקרים בלתי מוסברים של טיפולי פריון חוזרים ונשנים שאינם מסתיימים בהריון תקין.

העקרון העומד מאחורי השבחה זו, היא העובדה שבשלב מקדים להפרית הביצית, תאי הזרע נקשרים לחלבון היאלרוני הנמצא במעטפת של הביצית, בשל כך נבדקים תאי הזרע עד כמה הם נקשרים לחומצה היאלרונית, דבר המראה על כך שאלו תאי זרע בריאים ותקינים בעלי נטייה טבעית להקשר לביצית ולהפרותה.

ההשבחה על ידי הקשרות הפיזיולוגית מתבצעת על ידי הנחת חומצה היאלרונית במרכזה של צלחת מעבדתית (צלחת פטרי), דגימת הזרע הנקיה מונחת בצלחת ומושרית יחד עם החומצה, ולאחר זמן אוספים את תאי הזרע שנקשרו לחומצה ההיאלרונית, והדגימה הנבחרת מועברת לבית החולים לצורך הזרקתם לביצית בתהליך מיקרו-מניפולציה של הזרקת זרעון בודד לתוך הביצית (ICSI).

 

מהו מיון תאים מגנטי?

מיון תאים מגנטי (מאקס – MACS – Magnetic Aactivated Cell Sorting = מיון תאים על ידי מגנטים פעילים) מיועד למקרים שאבחון הזרע מצביע על פגמים בתאי הזרע, כגון נתונים נמוכים של חיות הפניה הזרע, או שבדיקת ד.נ.א. שביר הפניה מצביעה על אחוזים גבוהים של תאי זרע בעלי ד.נ.א. שביר, וכן למקרים בלתי מוסברים של טיפולי פריון חוזרים ונשנים שאינם מסתיימים בהריון תקין.

מיון תאים מגנטי מתבצע על ידי הוספת כדוריות מגנטיות לנוזל הזרע, כדוריות אלו מכילות מולקולות ייחודיות שתכונתן היא לספח אליהן תאי גוף מתים או חולים, כגון תאי זרע הסובלים מד.נ.א. שביר.

נוזל הזרע שוהה יחד עם הכדוריות המגנטיות במשך מספר דקות, ולאחר מכן מועבר דרך צינור מגנטי, כאשר במהלך המעבר בצינור המגנטי, הכדוריות האוצרות בתוכן את התאים שאינם תקינים נצמדות למגנט ונשארות בצינור, תאי הזרע התקינים ממשיכים בדרכם ונפלטים החוצה, ודגימת הזרע הנקייה נאספת ומועברת לבית החולים לצורך המשך הטיפול.

אצלינו בגבריאל המרכז לפוריות הגבר :

  • צוות האמבריולוגים שלנו הינו צוות ייחודי בעל נסיון רב, שהתמחה במשך שנים במחלקות הIVF בבתי בחולים הטובים בארץ ובחו"ל, ולאחר מכן עבר הכשרה ייחודית על ידי מר אהרן פרץ לטיפול המיטבי בזרע.
  • למטופלים עומדת האפשרות לייעוץ והכוונה על ידי צוות המומחים של  מעבדות גבריאל לאחר בחינת תוצאות ההשבחה.
  • הקווים המנחים שלנו: מקצועיות, חדשנות, דיסקרטיות מלאה ושירות מעל הכל.
  • מבצעים השבחות גם בערבים, ימי שישי, ערבי חג וזמנים מיוחדים.
  • מעבדת גבריאל עומדת בתקינה הבינלאומית, ומחזיקה בכל האישורים הנדרשים ממשרד הבריאות, וכן אישור ISO 9001 (תו תקן אירופאי).

נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה – צרו קשר!

חזרה לשירותים